آخرین اخبار
کد مطلب: 146772
دُز سوم واکسن کرونا براي افراد بالاي ۶۰ سال تزريق مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/08/16 11:25:14
نمایش : 604
رييس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري گفت: از هفته جاري افرادي بالاي ۶۰ سال سن براي دريافت دُز سوم واکسن يا دُز يادآور از سوي مرکز بهداشت استان فراخوان مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از ايرنا، مجيد شيراني افزود: افرادي که دريافت دُز سوم شامل حال آنها شود از سوي مرکز بهداشت فراخوان مي‌شوند و طبق جدول تعيين شده مي‌توانند يکي از انواع واکسن موجود دراستان را دريافت کنند.

وي تصريح کرد: محدوديتي در خصوص انواع واکسن در استان وجود ندارد و به اندازه کافي براي تمامي افراد بالاي ۱۲ سال در استان واکسن وجود دارد و توصيه مي‌شود ۲۰ درصد جمعيتي که هنوز اقدام به دريافت واکسن نکرده‌اند سريع‌تر به پايگاه‌هاي واکسيناسيون مراجعه کنند.

شيراني با اشاره به اجراي پرشتاب طرح واکسيناسون عليه کرونا در استان، اظهار داشت: تاکنون ۸۰ درصد جمعيت استان دُز نخست و حدود ۶۰ درصد دُز دوم واکسن را دريافت کرده‌اند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري به آخرين رنگ‌بندي شيوع کرونا اعلام شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز اشاره کرد و گفت: طبق اين رنگ‌بندي شهرستان قرمز در استان نداريم، هفت شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کيار، سامان و فارسان در وضعيت نارنجي (پرخطر) و سه شهرستان کوهرنگ، بن و خانميرزا در وضعيت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

شيراني با اشاره به آمار مبتلايان کرونا در استان از شناسايي ۷۴ بيمار مبتلا به اين ويروس در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: از اين تعداد ۱۸ بيمار بستري شدند و ۵۶ بيمار سرپايي تحت درمان قرار گرفتند.

وي همچنين از فوت سه بيمار مبتلا به کرونا در استان طي ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر اين اساس مجموع فوتي‌هاي ناشي از کرونا در استان به يک هزار و ۶۸۲ نفر رسيد.

از ابتداي شيوع کرونا تا ۱۵ آبان ۲۴۱ هزار و۵۴۱ مورد تست تشخيص مولکولي از بيماران مشکوک به علائم باليني کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۴۲۷ مبتلا به اين ويروس شناسايي شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس